12 april 2010

Dag 3: Een hoop doelen gestart!

Nadat ik m'n ouders gister na 3 weken Amerika van Schiphol heb opgehaald, met als gevolg de hele dag visite, heb ik nu tijd om eens even wat doelen toe te lichten en jullie van mijn voortgang op de hoogte te houden.

En dan maar te beginnen bij doel 10: Val 15 kilo af.
Hier was ik 3 weken geleden eigenlijk al mee begonnen (20 kilo afvallen), maar ik vond het wel heel mooi om het als doel erbij te zetten, zodat ik nog meer gemotiveerd ben. Er is nu al 4 kilo af, maar die tellen nog niet voor de 15 kilo. Ik ben hard bezig met het eerste Sonja Bakker boek, en het vergaat me tot nu toe behoorlijk goed. In de weekenden ben ik iets minder streng, ook door pasen en andere leuke dingen, maar ondanks dat is er toch ruim een kilo per week af gegaan.
Het is ook niet de eerste keer dat ik het doe, maar toen zaten de kilotjes er na een tijdje toch weer aan. Met het sporten 2 keer in de week denk ik dat het me wel gaat lukken, en iedereen helpt me goed en moedigt me aan. Het doel is m'n streefgewicht te hebben voor het starten van m'n co-schappen (als het goed is/hopelijk 1 september), want vanaf dan heb ik toch geen tijd meer om te snacken :p
Wat het overigens wel erg zwaar maakt is dat ik verslaafd ben aan chocola en chips, dus af en toe roep ik tegen mn vriendje: IK WIL CHIPS!!!! en dan houdt hij me tegen. Ik zou het dan nog niet kopen, maar het is makkelijker als er iemand is die je tegen houdt :) En als andere mensen een toetje eten, waar ik ook verslaafd aan ben (ik ben heel erg erfelijk belast wat betreft eten). Maar goed, het begin is er, het weekend weer op de weegschaal en dan komt er een getal in plaats van een 0 :D

En dan doel 61: Wees lief tegen papa.
Ik heb daar vaak wat moeite mee namelijk. Waarom weet ik niet, maar blijkbaar is het een makkelijk doelwit om tegen uit te vallen. En ik weet dat het nergens op slaat, en achteraf voel ik me dan ook schuldig, maar het is moeilijk om tegen te houden. En m'n vader vindt het natuurlijk ook helemaal niet leuk. Dus: een heel belangrijk doel! Worden we allebei gelukkiger van :)
Ik zie m'n vader meestal in het weekend, omdat ik in Rotterdam op kamers zit. Maar ik ben ook niet elk weekend thuis, en ook niet altijd van vrijdag tot zondag. Dus een exact aantal dagen kan ik ook niet neer zetten, maar ik zal beloven eerlijk te zijn.
Gister zijn m'n ouders van vakantie terug gekomen, dus dat was de eerste dag om lief te zijn. En ik vind dat het goed gelukt is.

Vandaag ben ik ook begonnen met doel 19: Eet 1 keer in de week een vegetarische maaltijd. Gewoon bedacht omdat het me goed lijkt voor m'n lichaam en voor de beestjes, en om wat variatie in mijn eetgewoonte aan te brengen. Overigens eet ik al regelmatig vegetarisch: een maaltijdsalade bijvoorbeeld. En ik vind dat vis ook telt als vegetarisch, al zal ik proberen echt helemaal geen dier te eten.
Maar vandaag dus mijn eerste vegetarische maaltijd, niet heel spannend: brood met ei. Ik ging sporten en had de middag gewerkt dus had best wel wat haast en moest niet al te zwaar eten. Maar het was zonder vlees, dus vegetarisch. Ben ik makkelijk vanaf gekomen.

En als laatste, doel 80: Kijk voor iedere letter van het alfabet een film (Woorden als The en A niet meegeteld).
Ik heb besloten dat het niet op alfabetische volgorde hoeft, en dat het films moeten zijn die ik nog niet heb gezien, zodat mijn filmkennis ook nog verbreed wordt. Anders was het ook wel makkelijk: belle en het beest, grease, chicago, amelie: gewoon mijn favoriete films.
Ik kijk al zeer regelmatig een film, ik denk in ieder geval wel 1 keer in de week, omdat de tv tegenwoordig geen leuke programma's meer heeft en te veel te lang reclame door ieder programma heen. Maar toch blijft het een leuke uitdaging.
Gister dus begonnen. Niet speciaal met de gedachte "ik moet een film kijken om mijn doel te halen", maar gewoon omdat er niks op tv was.
We (René en ik) hebben Whatever Works gekeken. Wel een grappige film, een beetje apart. Over een man die zichzelf geniaal vond en verder iedereen dom. Hij verteld zijn verhaal en zijn kijk op het leven.
Ik zal hier overigens ook nog wel een pagina voor aanmaken, zodat er een duidelijk overzicht komt.

Goed dat was het voor nu. Binnenkort zal ik doel 49: Schrijf een stuk over hoe je leven er nu uitziet ook maken, zodat jullie wat meer over mij weten en ik nog wat doelen toe kan lichten.

0 reacties:

Een reactie posten