13 juni 2010

Dag 66: Citroencake

Omdat ik gister niks te doen had en ik 's avonds naar Rene ging in Houten, leek het me leuk om iets uit m'n bakboek te maken (Doel 20).
Ik zocht iets wat niet te ingewikkeld was, met niet te veel ingrediënten en wat makkelijk in mijn kleine (slechte) oventje kan. Zo kwam ik uit op de citroencake met een knapperig laagje.

Hij moest op 170 graden gebakken worden, maar omdat ik een goedkope combimagnetron heb, kon ik kiezen uit 140 graden en 180 graden en hij kon niet langer dan 1 uur terwijl die 1 uur en 20 minuten in de oven moest.
Het was maar goed dat ie maar 1 uur in de oven kon, want na een half uur was 1 kant al vrij donker en de andere kant nog niet. De taart maar even omgedraaid en na een uur was ie toch wel een beetje verbrand op sommige stukken :$ Vanbinnen was 'ie ook goed gaar dus hij kon eruit.
Toen moest er nog een laagje van citroensap met suiker overheen. Ging ook niet helemaal glad en egaal.
Al met al: de taart zag er niet uit!

Ik bedacht me ook dat ik vergeten was het bakblik in te vetten, dus hoopte maar dat de cake eruit kwam. Maar dat was gelukkig geen probleem.

's Avonds hebben we een stukje geproefd, en iedereen vond hem erg lekker!

Moet hem dus nog een keer proberen in een fatsoenlijke oven, want hij is echt heel lekker!

0 reacties:

Een reactie posten