30 juli 2010

Dag 113: Haken

Ik heb een nieuwe hobby gevonden. Nou eigenlijk had ik 'm al, maar heb het herontdekt en ik ben verslaafd: Haken!
Lid van een haakforum, een geweldige site gevonden met heel veel (gratis) patronen (www.ravelry.com) en nog een doel gehaald ook: doel 39: maak 3 haakwerkjes.


De afgelopen 20 dagen ben ik druk in de weer geweest met het maken van een pinguin, een konijn en een olifant. Het konijn vind ik niet zo goed gelukt, maar dankzij het haakforum weet ik waar het aan ligt en heb ik mijn techniek verbeterd ;)

1 probleem: nu heb ik een mega wishlist: Mario, super lief schaap, Hello Kitty, Dekentje, Kussentje, Tas, Muts, Vogeltje en een Giraf. Maar met die Giraf haal ik wel weer doel 97. Morgen dus opzoek naar een winkel met wol.

Verder ben ik ook druk bezig met doel 50: lees de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie. Ik ben nu bezig in de Da Vinci Code, de geĂ¯llustreerde versie. Door de plaatjes leest het heel snel, en het maakt het een stuk interessanter. Sowieso staan er wel boeiende wetenswaardigheden in. Ik hoef nog maar 150 bladzijdes ongeveer ;) Maar morgen ga ik naar de kapper en daar ben ik wel even zoet, dus kan ik lekker lezen.

Doel 6 heb ik ook gehaald: Inspireer nog 1 iemand om mee te doen aan het DayZero project. Een jongen die ik al heel lang ken via zijn web-log vond het geweldig dat hij zomaar 101 dingen mocht bedenken om te doen en was dus helemaal enthousiast. Ik heb 'm nu al even niet gesproken, dus weet niet hoe z'n lijst ervoor staat, maar zodra ik zijn web-log weet zal ik het hier noemen :)

Ik heb me voorgenomen om in augustus iedere dag een foto te maken. Die maand heb ik nog vrij, dus lijkt me  leuk om het dan te doen, in plaats van iedere avond na een dag hard co-schappen lopen een foto in het donker ;).

Heeft iemand trouwens een idee wat voor leuks ik een dagje met m'n vader kan doen?:)

1 reacties:

  1. Olifant en pinquin zijn goed gelukt, Janneke herkende ze gelijk. Het konijn kon ze niet zo goed plaatsen.

    Maaruh goed bezig hoor, hoeveel doelen heb je nu af??

    BeantwoordenVerwijderen