20 augustus 2010

Dag 134: Twee nieuwe doelen!


Ik zat woensdag een film te kijken en daarin gooiden de hoofdpersonen een dartpijl op een kaart en daar zouden ze heen gaan. Toen dacht ik: dat lijkt me ook een keer cool!
En zo is er een nieuw doel geboren: Prik met je ogen dicht op de kaart van Nederland en ga naar die plaats toe. Doel 98 dus.

Donderdag ging ik met René naar Groningen, in de trein kwam hij met het idee: Maak je eigen Monopoly bord! Dus: maak een foto met jezelf bij ieder straatnaambordje op het Monopoly bord (in de goede stad dus, want overal is wel een Grote Markt en een Herestraat), zoek een station met Noord, Oost, Zuid en West erbij en maak een foto bij een energiecentrale/maatschappij en waterleidingbedrijf en natuurlijk: de gevangenis.
Ik hoef er niet een echt bord van te maken, gewoon op de computer, en ook geen kans kaartjes enzo want dat is lame. Maar ik vond het een super cool doel, en ben er dus gelijk maar mee begonnen.
De eerste stad is een feit: Groningen: Akerkhof, Grote Markt en Herestraat staan op de foto! Foto's volgen als het bord af is.

En door naar Groningen te gaan heb ik gelijk doel 26: ga een weekend weg met RenĂ© gehaald! Ik had een overnachting voor de helft van de prijs in Groningen "gewonnen" via www.vakantieveilingen.nl. Deze bon was alleen geldig in het weekend, en in de reguliere vakanties ook doordeweeks. Groningen is natuurlijk best ver weg, dus een goedkope optie was: in de vakantie gaan als onze studenten-OV geldig is! Zo gezegd zo gedaan :)
De enige 2 dagen die toen nog overbleven waren 19 en 20 augustus.
Het was erg leuk! Super mooi weer (niet te warm, niet te koud voor een stad). Groningen is alleen niet zo heel groot dus vrijdag hoefde we niet echt meer door de stad te lopen. Maar de treinreis hebben we ons ook wel vermaakt. De stad was overigens wel bezet door nieuwe eerstejaarsstudenten, wel gezellig!
En ik heb m'n eerste kop cappuccino op! En het was best wel lekker! (stiekem had ik in Haldern ook al op, maar niet helemaal).

Voordat ik naar René ging, woensdag, ben ik ook nog creatief bezig geweest. Ik dacht namelijk dat het wel eens aardig was om wat lekkers mee te nemen naar z'n ouders (waar ik de vakantie behoorlijk vaak geweest ben), dus ging ik maar wat dingen bakken. Ik heb 2 dingen geprobeerd uit de Chocolade Bijbel (Doel 19): Simpele Chocolade Fudge en Chocolade Butterscotch plaatkoek (ofzo?).
De eerste is erg goed gelukt, erg lekker. Al zijn de hazelnoten niet  helemaal goed verdeeld.
De tweede is totaal mislukt: ik had natuurlijk veel te weinig geduld en dit moest iedere keer afkoelen voor de volgende laag erop kon. De Butterscotch laag leek gestold te zijn toen ik de chocola erop goot, maar dit was blijkbaar niet zo. Toen ik 'm in stukjes sneed was hij nog helemaal nat, en dus heb ik het geheel maar in de vuilnisbak gegooid. Ik ga het nog een keer proberen, maar dan als ik een hele dag de tijd heb en me voorneem om alles rustig te laten drogen. Denk trouwens ook dat ik die butterscotch laag langer had moeten laten koken....
(Heb helaas geen foto's).

Ben overigens bezig een hele coole gestreepte tas te haken: http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-bag.html Is een erg leuke bezigheid in de trein, en sowieso eigenlijk, en vind 'm nu al mooi worden!

En ik wil nog iets laten zien waar ik best trots op ben:
Een mobiel gemaakt als kraamkado voor m'n nichtje. Is al een hele tijd af en allang gegeven, maar kon 'm eerder niet laten zien (naja wel 2 weken geleden maar niet toen ik 'm af had).

4 reacties:

  1. HĂ©, leuk al je bezigheden :-)
    Die monopoly is echt een leuk idee!! En je bent ook lekker met je doelen bezig ;-)

    Kun je die chocolade butterscotch niet een keer maken voor je zus als ik daar ook naartoe ga :-D lijkt me hééééél lekker namelijk!!

    En die tas is ook erg leuk, welke kleurtjes doe je??? ben heel benieuwd!

    Groetjes en succes met alles, binnenkort gaat je studie ook vast weer beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik zal eens kijken voor die koekjes ;) De tas wordt paars, roze, lichtblauw, turquoise, rood en geel.
    En begin 30 september met m'n studie weer. Heb nu al cursussen hechten, catheteriseren en prikken en de 30e begin ik met co-schappen, dan ben ik een stuk minder actief op twitter enzo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd :-) of houdt je zus er niet zo van?? Dacht het wel :-)
    Ben benieuwd naar je tas, volgens mij ga je lekker snel als ik zo je andere (haak)projecten volg!!
    Klinkt trouwens héél gezellig, al die cursussen :-D weet je al waar je Co-schappen gaat doen??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha ja die is gek op chocola en koekjes ;) (erfelijk belast ;)) Moet denk ik nog 10 rijen bij de tas, en dan nog hengsels enzo, en voeren! Anders hangt ie binnen de kortste keren op m'n enkels. Wil er ook nog een rits in maken denk ik... Maar haakt heel snel weg!
    Op http://attic24.typepad.com/weblog/ staan trouwens leuke vrolijke simpele haakpatronen! :D En die tas dus ook.
    De cursussen zijn heel leuk :$ eindelijk wat praktijk ervaring.
    Ik begin in het Erasmus, en een huisarts in Kralingen (lekker kak ;)) de rest moeten we met het groepje uitzoeken de eerste week. Dus dat weet ik 1 september ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen