15 mei 2011

Dag 401: Tien dingen die ik niet op zou willen geven

Het eerste Ten Things on Sunday lijstje. Zoals ik al heb genoemd, heb ik dit van iemand die ik volg op twitter. Om precies te zijn komt het van dit weblog. En daar vond ik ook de toelichting op wat dit lijstje moet worden. Want ja, Tien dingen die ik niet op zou willen geven, heel breed en best lastig, al zeg ik het zelf. Maar haar uitleg maakte het wat makkelijker om wat te bedenken. Dus ik quote:
De titel was eerst tien dingen waar ik niet zonder kan, maar zeg nou eerlijk, waar kun je nou echt niet zonder. Eigenlijk wel zonder alles, het is juist waar je niet zonder wil. En dit is geen lijstje als “wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland” ofzo.” Een materialistisch lijstje dus.

1: Dekbed:
Mijn dekbed, daar ben ik enorm aan gehecht. Een harde ondergrond kan ik best op slapen, zonder kussen: prima, dat vervangen m’n handen wel. Maar om echt lekker te kunnen slapen heb ik een dekbed nodig. Het hoeft niet eens dik te zijn, zolang er maar iets over me heen ligt. De dekbedhoes voldoet dus ook (al vind ik een dekbed in hoogzomer nog steeds heel fijn, lekker warm). En dat ik niet kan slapen zonder dekbed is wel tot grote ergernis van vriendlief: mijn lichaamstemperatuur is behoorlijk hoog (ja ik ben heet ;)), en met een dekbed wordt dit alleen maar hoger natuurlijk, veel te warm naar zijn mening.

2: Zit-wc:
Mijn favoriete manier van vakantievieren is toch wel kamperen. Lekker in een tentje, zelf je eigen ritme bepalen, met je eigen spulletjes, en echt even geen tv of internet. Het grote nadeel alleen is natuurlijk de wc. Iedere keer maar op en neer lopen, met je toiletrol, het heeft zo z’n charmes, behalve midden in de nacht. En dan heb je natuurlijk Frankrijk: het wordt langzaamaan steeds beter, maar ze zijn er nog steeds: hurkwc’s! Gelukkig niet meer op campings (vroeger wel, helaas), maar onderweg zie je ze nog weleens. En ja, dan is mijn aandrang gelijk weg. Hoe nodig ik ook moet, al plas ik bijna in m’n broek, als er geen zitwc is hoef ik spontaan niet meer te plassen.
Dit is niet alleen met hurkwc’s zo, wildplassen wordt het ook niet. Gewoon, een normale wc, dat is toch niet te veel gevraagd?

3: Horloge:
Ik ben er zo aan gewend, mijn horloge om m’n linker arm en twee ringen. De hele dag in het ziekenhuis draag ik ‘m niet, en mis ik ‘m niet (er hangen tenslotte genoeg klokken), maar zodra ik 1 stap buiten het ziekenhuis doe en ik merk dat ik m’n horloge niet op heb, schrik ik. Ben ik bang dat ik ‘m kwijt ben, en bovenal: ik weet de hele tijd niet hoe laat het is. Moet ik m’n telefoon pakken, niet heel veel werk natuurlijk, maar het is gewoon automatisme om even op m’n linker pols te kijken.

4: Internet:
Zodra internet ook maar 3 seconde niet werkt raak ik in paniek. Alles wat ik op de computer doe heeft met internet te maken. En zodra internet het niet doet, verveel ik me. Ook contact met René loopt vooral via internet, heel saai dus, als dat er een avondje uit ligt. Maar gelukkig, is daar mijn fijne telefoon met internet, die me toch nog een beetje verbonden houdt met de buitenwereld op dit soort zware momenten ;)

5: Telefoon:
Het is kaal, zonder telefoon. Ik hoef niet de hele dag bereikbaar te zijn, maar gewoon, voor het geval dat. Het is makkelijk en leuk. Beetje sms-en of internetten als je je verveelt, of in de trein ofzo. Of snel iets opzoeken. Een luxe probleem, maar m’n telefoon mis ik echt als ik ‘m niet bij me heb.
  
6: Haakwerk:
Ik geef het toe, ik ben verslaafd. Ik kan niet meer rustig tv kijken zonder haakwerk. Dan verveel ik me, mis ik dat m’n handen bezig zijn. Gewoon gedachteloos iets fabriceren. Ieder vrij momentje vul ik wel met haken.

7: Lippenbalsem:
Ik heb twee potjes Blistex: 1 in m’n doktersjas en 1 thuis, en die van thuis reist dus overal mee naar toe. Na een ochtendje zonder Blistex mis ik het echt, vind ik dat ik hele droge lippen heb (al zal dat in de werkelijkheid best wel meevallen). Een momentje niks te doen? Even Blistex smeren.

8: Piano:
Mijn piano, ik speel er veel te weinig op, maar toch mis ik ‘m als ik ‘m niet zou hebben.

9: Agenda:
Ik heb voor m’n verjaardag een hele mooie agenda gekregen, maar die gebruik ik eigenlijk ook weer veel te weinig. Dat komt onder andere door m’n telefoon, waar ik nu ook alle afspraken in zet. Maar ik moet echt een overzicht hebben van al m’n afspraken. Of dus gewoon een agenda, om lekker in te bladeren. Maar het stomme is: de afspraken die ik heb gemaakt, onthoud ik gewoon. Ook als ik ze niet eens op heb geschreven,  of via de mail heb gemaakt. Ik ben zelf een lopende agenda. Een tic om data te onthouden. En toch gaat m’n agenda overal mee naartoe.

10: Tas:
Ik ben en blijf natuurlijk een vrouw. En omdat schoenen kopen zo lastig is, heb ik het op tassen gemunt. Moet me iedere keer inhouden om geen tas meer te kopen. Overal moet een tas mee naartoe, eigenlijk simpelweg omdat het allemaal niet in m’n jaszakken en broekzakken past. Als ik het weekend naar m’n ouders geen extra tas meeneem, om boodschappen te doen, vind ik dat echt heel vervelend. En voor iedere gelegenheid is er wel een ander formaat tas nodig. Mijn volgende tas: een tasje voor bij het jurkje voor de bruiloft van m’n broer!

3 reacties:

  1. Leuk lijstje! Ik zou verzorgingsdingen zoals deodorant enzo ook niet kunnen missen. Of shampoo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, een reactie van een "vreemde" op m'n blog ^^ Nieuwsgierig: hoe heb je het gevonden? :$

    En inderdaad, die dingen zou ik ook niet kunnen missen ;) maar op dat moment helemaal niet aan gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor dit liijstje met blog onderwerpen! Ik ga het ook gebruiken op mijn blog ^^

    BeantwoordenVerwijderen