29 juni 2011

Dag 446: Smullen maar!

Laatst zat ik mijn bakboeken door te bladeren, opzoek naar iets lekkers om te bakken voor de vrijgezellendag van m'n schoonzusje. En wat stond er een hoop lekkers in!

Ik had zin om alles te maken uit die boeken. Maar ja...dat kan natuurlijk niet, helemaal niet met het doel 15 kilo afvallen in gedachten.
Maar omdat ik pas ben verhuisd, vond ik het ook wel weer tijd voor een feestje/housewarming.
Ik bedacht me dat het wel heel leuk zou zijn om een high-tea te houden voor vriendinnen: haal ik gelijk een doel (doel 79), en kan ik veel dingen uit de bakboeken maken!

Zo gezegd, zo gedaan, en 18 juni was het zo ver.
Omdat ik ook nog de 2 doelen heb staan om 5 dingen uit de Chocolade Bijbel en uit Het Complete Bak Kookboek (doel 19 en 20), had ik besloten uit het eerste boek 2 nieuwe dingen te zoeken en uit het 2e boek 1 nieuw ding om te maken, naast de dingen die ik sowieso wou maken. En er moest ook nog wat hartigs zijn. Een hele berg eten dus!
En omdat ik eigenwijs ben, en het gewoon heel leuk vind, heb ik alles alleen gemaakt. En dat heeft me precies een dag gekost (oke, tussendoor nog Grease en Mamma Mia gekeken die de 17e op tv waren en geslapen, maar dat ter zijde).
De baksels die ik sowieso wou maken waren rotscakejes, worteltjestaart en, natuurlijk, muffins. Door de workshop op de vrijgezellendag wou ik die muffins wel versieren, dat heb ik gedaan met botercreme. Helaas een beetje mislukt door gebrek aan slagroomspuit, maar het was wel lekker.
De nieuwe baksels werden het Het Complete Bak en Kookboek "plaatkoek met kokos en aardbeienjam" en uit de Chocolade Bijbel "chocolate chips cookies" en "chocoladerolcake". 
Nou die muffins waren eerst mislukt, omdat ik een soort faalhaas ben die denkt dat 4dl het zelfde is als 1 liter, niet zo slim dus. Maar uiteindelijk nieuwe inkopen gedaan en toen lukte ze wel (al kwamen ze niet echt op).
Die Plaatkoek was wel helemaal goed gelukt en errrug lekker! Ook errug veel over, maar dat hebben de mannen lekker opgesmikkelt.
Die chocolate chips cookies, is een geval apart. Het lijkt zo simpel, maar het recept was heel raar opgeschreven. Er stond 2 keer chocola in bij de ingrediënten en niet duidelijk wanneer je het er nou bij moest gooien. Ik probeerde wat, maar het werd niks. Ze (de chocola) smolten enorm in de oven en werden daardoor niet echt hard. Die heb ik dus maar weggegooid (maar: wel gemaakt, dus mag ik meetellen).
En die rolcake: het werd uiteindelijk een chocolade brokkel-stapel-cake maar was echt goddelijk! Bord versierd met aardbeien, dan leek het nog ergens op, maar de smaak deed er niet voor onder.

Als hartige hapjes heb ik Geitenkaas envelopjes gemaakt. Geproefd bij de tante van René, maar mijn versie vond ik wat minder lekker. Mijn vriendinnen vonden het wel helemaal goed! 
Ook had ik  (simpele) wraprolletjes met zalm en met carpaccio gemaakt en sandwiches met parmaham en mozerella uit mijn kleine High Tea boekje! En die sandwiches waren echt jummie!

De high tea zelf: de tafel had ik helemaal gedekt met m'n blond servies, op een roze tafelkleed. En voor alle meiden had ik een taartpuntje gehaakt, als sleutelhanger. Ook had ik van m'n moeder een cupcakehouder geleend, stond wel heel leuk.
De middag was echt super gezellig!!! Heb hele leuke kado'tjes gehad: een cupcake boekje en mini etagaire en een stapel foto's voor aan onze fotomuur! :D
Ook savonds was het nog heel leuk, het Ik Hou van Holland spel gespeeld met een kop soep.
Uiteindelijk ging iedereen weer naar huis, en toen begon het te storten! Ik kon de overkant van de straat niet zien, zo erg! Had enorm medelijden met de meiden.

Oh en nu hoor je al dit lekkers en denk je: dat gaat lekker bij die dietist zo (doel 10). Nou, niets is minder waar!
Ik ben nu in totaal al 5 kilo afgevallen, en merk het al erg aan m'n kleren :D Dus helemaal blij!
En ik heb nog steeds geen honger!

Nu moet ik weg: een film met de R kijken!

1 reacties:

  1. Oh dat ziet er allemaal lekker uit.
    En fijn dat je 5 kilo bent afgevallen :)

    BeantwoordenVerwijderen