14 augustus 2011

Dag 453: Tien dingen die ik zou doen als ik miljonair was

Ik heb een behoorlijke wensenlijst. En de dingen die erop staan zijn stuk voor stuk vrij prijzig. Daarom is het ook één van mijn levensdoelen om rijk te worden (oké dat is niet helemaal waar, maar zou wel fijn zijn). Vroeger zei ik altijd: ik trouw een oude rijke Italiaan, dan kan ik in zo’n mooi kasteel wonen en met een cabrio cadillac rijden en hij gaat snel dood (Italië was natuurlijk omdat het daar mooi weer is en dan ook het dak open kan van die carbio). Dat gaat me toch wel iets te ver, maar een leuke bijkomstigheid van mijn studie is dat artsen veel geld verdienen (dit is overigens absoluut niet de reden waarom ik geneeskunde ben gaan studeren, maar dat is een ander verhaal). Dus als ik een miljoen heb, weet ik daar een hoop leuke dingen mee te doen. Een beetje schuldig voel ik me er wel over dat er in die lijst niet bovenaan staat: geld aan een goed doel geven, of iets dergelijks. Maar een miljoen is VEEL, dus er blijft vast wel iets over.



Familie geld geven
Ik ben een beetje sociaal hoor. Ik zou mijn gezinsleden (ouders, broer, zus, zelfde van René zn kant) allemaal wel een mooi geld bedrag geven!

Huis kopen
Ik zou graag een groot vrijstaand huis willen, met een groot stuk land eromheen. Daarbij natuurlijk wel een tuinman, want mijn vingers zijn alleen groen als er iets heeft afgegeven. Het liefst ook niet in the middle of nowhere, dat je ook nog wel beetje snel bij de stad en bewoonde wereld bent. Ik zou daar graag een eigen hobbykamer willen, en een ruimte waarin René kan knutselen (sleutelen, uitvindingen maken). Ook een fitnesskamer zou tof zijn, met groot scherm dat je tijdens het fietsen film kan kijken. Of dat je moet fietsen om die film aan de gang te houden. Daar hangt helaas wel een prijskaartje aan.

Auto’s kopen
Ik ben een meisje maar ik kick wel op een aantal auto’s (ja een aantal!). Zo wil ik sinds ik de eerste keer Grease heb gezien (op m’n 7e ongeveer) een roze Cabrio Cadillac, zo één met van die vinnen aan de achterkant. Iemand mag hem wel zo ombouwen dat hij zuinig/milieubewust rijdt. Ook een Volkswagenbusje staat wel hoog op mijn verlanglijstje. Zo omgebouwd dat je er in kan slapen, en daar dus lekker mee op vakantie gaan. Daarnaast wil ik nog een Mini, die kan je overal parkeren, hartstikke handig! En tot slot zou ik nog een grote auto willen, omdat dat gewoon handig is, als je kinderen hebt enzo. Maar die laatste vind ik niet zo mooi, maar is dus wel handig.

Vleugel kopen
Ik speel piano (niet zo vaak, maar vind het wel leuk). En wat is er nou mooier dan een grote vleugel in je huis? :D

Op vakantie gaan
Een lange reis maken door een land/werelddeel. Nu trekken Afrika en Azië mij niet zo, maar ik zou best 3 maanden door Amerika willen trekken ofzo. Dat kan sowieso wel later, als ik het echt wil, maar zo is het helemaal zonder zorgen.

Disney schuldbol kopen
Weet ik niet of ik dat echt zou doen, maar iets wat eerst wel op mijn lijstje stond is een schudbol/snowglobe kopen van Disney. Ze hebben er daar een aantal, die onwijs groot zijn, en onwijs gaaf en…onwijs duur!

Kast vol wol
Dat lijkt me nou gaaf he, zo’n IKEA expedit kast helemaal vol met wolletjes, op kleur volgorde enzo.

Schoenen kopen omdat ze tof zijn
Schoenen in mijn maat (44,5) zijn nogal prijzig. Sportschoenen (unisex) niet natuurlijk, maar nette schoenen wel. En daarom koop ik ze alleen als ik ze echt nodig heb (vanuit vrouwelijk oogpunt natuurlijk), ze moeten ook wel echt lekker zitten en ook bij veel kleren staan. En toch zou ik heel graag knalrode pumps willen hebben. Tja, dat loopt voor geen meter natuurlijk, en staat maar bij weinig kleren, en als ze dan 200 euro zijn, doe ik dat maar niet. Maar als je toch miljonair bent, waarom niet?

Goed doel
Oké dan toch maar geld aan een goed doel geven. Ik weet eigenlijk niet welk doel en heb er vaak mijn twijfels bij hoe goed het geld terecht komt.

Sparen
En wat er dan nog over is, zal ik gewoon sparen, zodat ik na al deze aankopen ook gewoon zorgeloos kan leven. J

1 reacties:

  1. De meeste dingen zou ik ook doen! Helaas blijft het waarschijnlijk bij dromen :(

    BeantwoordenVerwijderen