4 september 2011

Dag 474: Vijf redenen waarom ik geen zin heb om een blogje te schrijven

Het is zondag, de dag van Ten things on a Sunday, de dag van een lijstje van tien dingen maken. Nu twitterde ik dat ik daar niet zo veel zin in had. Niet in het Ten Things ding, maar in het schrijven van een blogje. Waarop Creadientje “zei” dat ik een blogje moest schrijven over Tien dingen waarom ik geen zin heb om een blogje te schrijven. En dat vond ik nou wel een leuk idee. Dus even niet iets uit het lijstje, maar een lijstje tussendoor, van vijf dingen. Dit zijn ook de redenen waarom ik toch niet aan heel vaak bloggen toe kom.


Ik ben moe
Het is al avond en dan heb ik gewoon niet zo veel energie meer. Ik heb vandaag niet zo veel gedaan, maar vrijdag ben ik lang uit geweest en dat ben ik niet zo meer gewend (ik ben al echt heel oud ;)) dus ik ben nu nog steeds moe. En door de weeks, tja, dan heb ik de hele dag gewerkt en zou ik eigenlijk zelfs om 9 uur mijn bed in willen, maar ik hou me groot voor vriendlief.

Haken is leuker
Dan ben ik met een project bezig en wil ik dat graag afmaken. Nu ben ik met een grote deken bezig, dat kan ik dus ook wel makkelijk naast me neer leggen. Maar als ik een knuffeltje maak zit ik in een flow en wil ik hem zo snel mogelijk af hebben. Niet dat ik dit niet leuk vind, maar je moet keuzes maken, wat me brengt op punt drie.

Weinig vrije tijd
Als je de hele week werkt, dan zijn de avonden en het weekend de enige vrije momenten om iets voor jezelf te doen. Het weekend wil ik dan veel tijd aan vriendje besteden (en ’s avonds ook eigenlijk), dus dan komt het computeren er niet zo van. En ’s avonds, ja dan moet ik kiezen uit een stuk of 10 dingen: met vrienden afspreken, haken, film kijken, blog schrijven, schoonmaken, strijken, studeren, piano spelen. Lastig, lastig.

Geen inspiratie
Tien dieren waarmee ik wil praten. Ja ik kan er wel 10 opnoemen, maar er geen leuke argumentatie bij bedenken. Ik heb er al de hele dag over nagedacht, maar ik kom er niet helemaal uit.

Series kijken
Ik heb besloten dat ik alle Desperate Housewives seizoenen terug ga kijken, en daarna nog een paar andere populaire series. Dat kost wat tijd, maar kan prima ’s avonds, onder het haken. Een blog schrijven en een serie kijken is echter een heel ander verhaal. Niet dat een blog schrijven nu zoveel tijd in beslag neemt, maar ja, ik zit helemaal in het verhaal enzo en dan wil ik snel verder kijken.

Oke ik geef toe, het zijn eigenlijk slechte excuses. Want hoeveel tijd kost het nou eenmaal, als je het blogje al in je hoofd hebt zitten. Ik wil wel veel bezoekers en reacties, maar daar moet ik wel iets voor doen. Maar goed, ik probeer het echt! En ik heb nog steeds allerlei ideeĂ«n! Ik moet ook zeggen dat ik afgelopen week echt weinig tijd heb gehad. Ik had twee avonden met vriendinnen afgesproken en 2 avonden zo lang met m’n nieuwe Duitse huisgenoot gekletst dat de avond alweer voorbij was. En toen was het weekend en heb ik me sociaal vaardig gedragen naar vriendlief J


Plaatje is van http://lavendermornings.tumblr.com/page/21

5 reacties:

  1. :-) Ik vind het 5 geldige redenen, helpt dat???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha is de beste rede niet gewoon; geen zin?
    Je bent toch niet verplicht om te bloggen. Je moet bloggen als je die drive voelt. Anders niet :)
    Meestal blog ik juist na het werk, om te ontspannen. Heerlijk!
    Gewoon doen wanneer je er zin in hebt, het is en blijft een hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha ik voel me er ook niet schuldig over hoor :)
    En chantal,klopt helemaal :) dit zijn ook redenen waarom ik geen zin heb ;)Maar het moet inderdaad gewoon leuk blijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en dan heb je toch zomaar een stuk geschreven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon bloggen wanneer je er zin in hebt, maar ik, als bezoeker, vind het in ieder geval wel leuk als er weer een blogje verschijnt :)

    BeantwoordenVerwijderen