27 september 2011

Dag 497: Tien dingen die ikheel mooi vind aan mijn huis

Nadat ik zondag een stuk schreef over de dingen die ik aan mijn huis zou willen veranderen, voelde ik me wel erg negatief over het hele huis. En dat is niet zo, want er zijn namelijk ook een aantal dingen die ik juist heel gaaf vind eraan en die ik zeker in een nieuw huis weer zou willen hebben. Gelukkig maar, want ik ben pas in mei verhuisd en anders had ik toen echt iets verkeerds gedaan, als het nu helemaal niet naar mijn zin was. Daarom nu ook een lijstje dingen waar ik heel tevreden over ben.

Slaapkamermuur
In onze hele kleine slaapkamer hebben we Ă©Ă©n muur die blauw met wit gestreept is. In deze kamer komt ook erg veel zonlicht en daarom geeft het me iedere dag weer een strand gevoel. Het is namelijk een beetje zoals die strandbedjes blauw. Ook hangen er drie kleine soort van kastjes, waarin je dingen voor de sier zet. Die zijn ook blauw. Ik ben er gewoon erg tevreden over.

Studeerkamermuur
Één muur van de studeerkamer heeft een rood met witte sunburst. Die is echt zo gaaf! Iedere keer als ik er naar kijk ben ik er weer tevreden over. Daarnaast hebben we nog één rode muur, super mooi! (en één bruin-grijzige muur met veel gaten, maar daar staat gelukkig vanalles voor ;)).
 
Expeditkast
Ja wij hebben er ook Ă©Ă©n, een IKEA Expedit. Het grootste formaat, 5x5, met Ă©Ă©n rij laatjes en kastjes. Die kast blijft zo onwijs gaaf en er past zo veel in!

Gitaren
Die gitaren zijn van vriendlief en ze hangen onwijs mooi aan de rode muur. Er hangt een akoestische gitaar, een elektrische gitaar en een elektrische basgitaar (die ook rood is).

Bierflesjes
Ook een collectie van vriendlief, maar ik vind het wel tof. Die hangt voor de muur met gaten. Twee lange rijen met bierflesjes.

Fotomuur
Hoewel ik hem wat steviger wil maken, vind ik het wel heel tof. Het lijkt me gewoon leuk als straks een heel stuk muur bedekt is met foto’s.

Werkblad in de keuken
Een stukje in de keuken waar ik heel blij mee ben is het hoge werkblad in de keuken. Het staat leuk, en het werkt fijn. Omdat veel keukens te laag zijn voor ons, zou het me wel tof lijken om zoiets ook in een nieuw huis te hebben. Het heeft ook wel iets gezelligs, je kan er aan gaan zitten als iemand bezig is in de keuken. Of gewoon je boterhammetje op eten.

Bureau
We hebben in onze studeerkamer een heel groot hoekbureau gemaakt. Echt IKEA ook weer, maar het is gaaf. Veel werkruimte en we kunnen er allebei aan zitten, met een leuk uitzicht over de weg (minder leuk als er iemand voor je neus wordt doodgereden, maar dat terzijde).

Bed
Het is niet het beste bed wat je kunt wensen (het kraakt, heel irritant), maar het ligt heel lekker, is lekker hoog en het is 2,20m lang! Heel fijn om niet met je benen buitenboord te liggen.

Vriendje
Ik ben niet voor niets verhuisd. Het is gewoon gezellig!

1 reacties: