19 maart 2012

Dag 672: Dekentje

Dit jaar wordt ik 2 keer tante. Dat ben ik al 2 keer, maar er komen er nog 2 bij :D
Mijn lieve grote zus vroeg of ik voor haar 3e meid in wording een dekentje wou maken, voor in de kinderwagen.
Natuurlijk, super leuk! Nog nooit gedaan een babydekentje, maar wat ik zo inschatte zou het wel meevallen. Hoe groot kan een baby nou eenmaal zijn...

Samen met Francis van Knottenwol zocht ik een fijn wolletje uit, en de keuze viel op Phildar Aviso. Ze had het net nieuw binnen en ik vond het heerlijk zacht! Het is een mengeling van Acryl en Katoen, kriebelt dus niet en is goed te wassen. Het is behoorlijk dik, voor naald 5. En vooral: heel lekker zacht! ("dat heb je al gezegd" "ja, maar het is zo lekker zacht"). De kleuren? Het wordt een meisje, dus wat dacht je van roze, rood en wit?

In de trein naar zuslief gelijk aan de slag, toen kwamen er een berg opdrachten tussendoor, maar de laatste 2 weken heb ik hard doorgewerkt en op 10 maart was hij dan eindelijk af! Ik was wel zo slim geweest om de Join-as-you-go methode van Lucy te gebruiken, dat heeft me een hoop werk bespaard! En ook heb ik braaf na iedere rij de draadjes afgehecht, dat heeft ook een hoop frustratie aan het einde bespaard!
Dus zie hier:

2 reacties: