15 maart 2012

#wijvenweek Dag 668: Dromen

Ik heb het er al vaker over gehad, maar nu op dromendag komt het weer terug.
Mijn aller grootste droom is niet dokter worden. Ik wil het heel graag en ik vind het heel tof, maar het is niet iets waar ik van jongs af aan van gedroomd heb en waar ik heel mijn leven voor wil geven. Ik wil werken om te leven en niet leven om te werken.

Wat is dan wel je grote droom?
Mijn grootste droom is om op het toneel te staan. Niet amateur toneel, maar voor een grote zaal, het land door trekken en beroemd zijn. Mensen laten lachen, laten huilen door wat ik doe. Het liefst nog met zingen en dansen er bij, maar alleen acteren is ook goed.
Die droom heb ik nog steeds, maar ik ben realistisch en weet dat dat niet uit gaat komen tenzij er een wonder gebeurd. Ik ben er niet goed genoeg voor en ik zou niet tegen de onzekerheid van die audities iedere keer kunnen.
Daarom zing ik nu bij een koor, en misschien later, als ik groot ben, ga ik wel weer toneel spelen. Op amateur niveau en dan toch 1 keer per jaar een voorstelling. Om daar te knallen, en mensen vrolijk te maken, of in ieder geval mezelf vrolijk te maken!

1 reacties:

  1. Wat leuk dat je daaraan wil doen :) Ik zou zelf ook wel aan toneel willen doen, maar daar zijn nu geen opties voor (hier in het dorp is het voor jongere mensen en in Leiden woon ik niet, dus dat is lastig).

    BeantwoordenVerwijderen