17 april 2012

Dag 701: Knipportemonneetje

Op de markt kocht ik metalen dingen om een knipportemonneetje mee te maken. Dat deed ik niet omdat ik het toevallig tegen kwam. Ik had ze sowieso willen kopen, want ik had dit hele leuke portemonneetje op Pinterest en ik wou ook graag zo iets proberen.

Geen patroon, alleen een foto, maar zo ingewikkeld kon het niet zijn, dus ik ging aan de slag. Alleen lastig: welke keuren zou ik gebruiken? Ik dacht eerst ook iets met groen, of rood erbij, maar dat heb ik niet in katoen. En ik ben er achter gekomen dat ik katoen toch wel heel mooi vind, helemaal voor tasjes. Het pluist niet zo als het goedkope acryl wat ik heb.
Het zakje zelf haken ging behoorlijk snel, net als de voering. Maar toen die beugel erop naaien!
Het was een behoorlijk gepriegel om de laagjes stof netjes tussen de beugel te krijgen maar uiteindelijk ging het nog behoorlijk soepel. Maar, zoals altijd, duurde alsnog langer dan ik had gehoopt. Ik heb zelfs een naald gebroken, want er zitten van die leuke gaatjes in de beugels, zodat je het echt vast kan naaien...maar een kromme naald zou beter zijn. Dus ik had de illusie om m'n naald wel een beetje te buigen, maar dat heeft 'ie niet overleefd. Het voelt wel behoorlijk stevig aan, maar ik vraag me toch af hoe lang het stiksel blijft zitten.

Toen kwam nog de overweging: een bloem erop of niet? Ik heb een poll gehouden op twitter en iedereen was voor, maar ikzelf en vriend en moeders waren eigenlijk toch tegen, dus het bloemetje heeft het niet gehaald tot de eindstreep.



Ergens in m'n achterhoofd had ik het idee om hem misschien te proberen te verkopen, maar ik vind de voering er niet netjes genoeg voor inzitten dus dat doe ik niet. Misschien in de toekomst nog meer maken en die wel proberen te verkopen.
Alleen...ik weet niet zo goed waar ik hem voor moet gebruiken...

4 reacties:

  1. Ik vind hem erg leuk, ik heb er ook eentje gezien die was gemaakt van een granny, vond ik ook erg leuk, ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi geworden! Ik heb kortgeleden zo'n beugeltje gekocht bij 1001things.nl dus staat ook nog op mijn lijstje. Heb je het bevestigen uiteindelijk met zo'n kromme naald gedaan of is het toch met een gewone gelukt?

    Ik zou hem gebruiken in mijn tas voor lippenbalsem, een doosje flos of dat soort dingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh wat ziet dat er leuk uit en, nu wil het toeval, dat ik vorige zaterdag ook zo'n zilveren knipding heb gekocht, want ik wil echt een zelf gehaakt portemoneetje. Het was wel handig geweest moest je het patroontje genoteerd hebben,want ik heb geen flauw benul hoe ik er aan moet beginnen. Ik ga toch proberen, volgens jouw foto zo'n portemoneetje in elkaar te knutstelen. Wat betreft de voering, inderdaad een ander stofje had leuker gestaan.

    BeantwoordenVerwijderen