3 mei 2012

Dag 717: Kraamcadeautjes

Niet alleen mijn zus is zwanger, maar ongeveer al haar oude klasgenoten/vriendinnen ook. En die zijn ook allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend!
Twee van hen ziet ze nog regelmatig, en ze vroeg mij of ik voor hun misschien een knuffeltje wilde haken.
Ze koos het schaapje Floortje en het konijntje Koosje uit, van Christel Krukkert en die vind ik zelf ook het leukst voor babietjes.

Voor Floortje had ik ooit al eens garen gekocht, maar ik kon absoluut niet overweg met dat pluizige spul. Nu toch maar een nieuwe poging gewaagd. Er zitten bergen telfouten in, maar dat valt toch niet op door de pluizigheid! Ik heb het lijfje en kopje binnenstebuiten gedraaid, omdat daar de haren beter zichtbaar waren.


Toen ik Floortje af had ben ik gelijk begonnen aan Koosje, en na twee middagen haken was hij af! Een vrij eenvoudig patroon, wat snel door haakt.


Twee leuke kraamcadeautjes toch? :)




3 reacties:

  1. Leuk! Het schaapje heb ik ook gemaakt en het verhaal van de steken is helemaal herkenbaar! Inderdaad, lastig wol, maar foutjes zie je gelukkig niet en het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen