4 juni 2012

Dag 749: Koken

Voor Dayzero zou ik 26 nieuwe recepten proberen (doel 18).
Slim als ik ben, dacht ik: laat ik nu eens niet 5 maanden wachten voor ik ze weer eens opschrijf.
Afgelopen tijd heb ik weer vier nieuwe dingen gegeten.

De eerste kreeg ik als tip van één van mijn collega onderzoeksstudentes. Tijdens de pauze zagen we iemand een avocado schillen voor op brood, en we vroegen ons af hoe ze dat ging doen zonder hele groene handen te krijgen. Zo kwamen we op recepten met avocado. Één van haar favorieten:
Wraps met avocado en kip
Wat heb je nodig: avocado, rucola, (cherry)tomaat, kip, AH kipkruiden, wraps, yoghurt, bieslook, beetje peper en zout.
Snij de kip in stukjes en marineer die met de AH kipkruiden (dat zijn zakjes, die je dus kan kopen bij de AH) en bak hem vervolgens.
Snij de avocado en tomaat in stukjes.
Maak een sausje met wat yoghurt, bieslook en peper en zout naar smaak.
Smeer de wrap in met het sausje en vul hem met de rest! Klaar en super lekker!

De tweede kwam gewoon van de AH site omdat we zin hadden in ravioli.
Ravioli met walnoot en pesto
Ik kan het natuurlijk helemaal uitschrijven, maar je kunt het ook gewoon even lezen als je op "Ravioli met walnoot en pesto" klikt. Wat wel heel lekker is als toevoeging: spekkies erin! Wat extra zout!
Sowieso is het ook een heel geslaagd gerecht!

Vorige week schoven we aan aan tafel en stond er weer een nieuw recept op tafel: Spaghetti met citroen, zoals het leuk heet op de site. Maar op het kaartje in de AH heet het sfeervol: zomerse pastasalade met citroen en garnalen. Klinkt een stuk aantrekkelijker toch?
Het was weer zo'n: we willen iets nieuws, he dat kaartje ziet er lekker uit recept!
En het was ook lekker! het ziet er heel saai uit, maar het smaakt echt goed. Een prima recept voor in de zomer!

Het laatste recept vond ik op Pinterest.
Spinazie salade met kip en avocado
Het plaatje zag er zo lekker uit dat ik het gelijk de dag erna ben gaan eten. En het is net zo lekker als het plaatje. Heel simpel: alles snijden en door elkaar gooien. Natuurlijk wel even de kip bakken. Wij hebben die nog in kipkruiden gebakken, voor wat extra smaak. Tip voor de dressing: er staat dat er 3 eetlepels azijn in moeten, ik deed 1,5 en dat was al meer dan genoeg. Dus begin voorzichtig met de azijn!
Uiteindelijk heb ik de dressing nog verder verdunt met olijfolie en een beetje suiker, want ik vond 'm echt te zuur. M'n huisgenootje vond het opzich wel kunnen.
Nog een prima zomerrecept!

Als we het trouwens toch over doelen hebben, twee weken terug heb ik weer eens gefietst naar Rotterdam (en weer terug)! (doel 13).

plaatje komt van hier

1 reacties: