18 september 2012

Dag 891: Deken

Weten jullie nog dat ik ooit een deken aan het haken was met verschillende blokken?
Nou die deken heb ik een hele lange tijd in een mand laten liggen. Ik wist niet wat ik er mee wilde. Stiekem vond ik hem niet leuk genoeg meer, maar zomaar weg gooien vond ik zonde en ik wist ook geen goed doel waar hij heen kon.
Ik moest gaan opruimen van mezelf, en kwam de deken tegen. Ik plaatste een foto op twitter en op een haakforum, met de vraag wat ik zou doen. Iedereen vond hem super mooi, en ik moest hem zeker afmaken. Een aantal opperde dat ik hem wel in mijn Dawanda shop kon zetten.
Dus toch maar aan de slag. Er moest alleen nog een grote rand om heen. Drie dagen haken en hij was af. Ging dus allemaal veel sneller dan gedacht.
Ik heb hem gewassen en opgespannen, nu is hij heerlijk zacht en een fijn formaat! Ik vind hem nu toch wel heel mooi eigenlijk, maar niet voor persoonlijk gebruik. Daarom kun je hem nu kopen bij Handmade by Epsiej. De deken is 125 x 110 cm en gehaakt met 100% acryl. Hij kriebelt dus niet en is heel fijn om onder te kruipen op de bank.

Do you remember that I once started a blanket with all different kind of blocks?
Well, I've ignored that blanket for a long, long time. I didn't know what I want to do with it. I actually didn't like him anymore, but I could not just throw it away and I didn't know a charity which collects blankets.
While I was cleaning my room, I found the blanket. I posted a picture at Twitter and a crochet-forum, to ask what I should do with it. Everyone loved it and I definitely should finish it. Some people said that I should sell it at my Dawanda shop.
So, I started finishing the blanket. It only needed a big edge. After three days of crochet, the blanket was finished. Much faster than I thought it would take.
I washed and blocked it, so now the blanket is really soft and has a perfect sieze. Eventually, I do like the blanket, but not for personal use. That's why you can now sell him at Handmade by Epsiej. The blanket is about 125 x 110 cm and made with 100% acrylic. It doesn't itch and is really nice to spend a cold winters eve under.



By the way: zien jullie dat er een enorme sprong in dagen is gemaakt sinds zondag? Ik telde mee met m'n day zero project, en ergens heb ik blijkbaar een enorme telfout gemaakt. Niet meer te achterhalen natuurlijk, maar mijn eind-datum is 5 januari, en met deze telling klopt dat wel. Binnenkort dus een: "Nog 100 dagen Day-Zero blogje".

By the way: did you notice that I skipped a few days since sunday? I was counting the days for my Day Zero Project, and probably I've made a really big counting-mistake somewhere. Of course I have no idea where it went wrong, but my last day of Day Zero is the 5th of January, and that makes today Day 891. So in a few days I will post a: "Only 100 days Day-Zero Project left".

2 reacties:

  1. Jeeh! Gefeliciteerd met het afmaken van je deken! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The blanket is great!! Glad you made the decision to finish it! Liz

    BeantwoordenVerwijderen