14 januari 2013

Dag 1009: Huisje, boompje, beestje

Over een paar maandjes studeer ik af. Dat betekent dat zowel vriendlief als ik echt volwassen moeten zijn (of tenminste moeten doen alsof), en dat we ook uit onze huidige flat moeten. Moeten is een groot woord, maar het is voor zowel ons als huurbaas fijn als we weg gaan. Het is hier heel gezellig, maar we hebben stiekem best wel zin om samen ergens een huisje te hebben. Niet alleen omdat we dan geen huisgenootjes meer hebben en we (hopelijk) meer garantie hebben op een warme douche, maar ook omdat we het dan helemaal naar onze smaak in kunnen richten!
De kamers die we nu hebben zijn toch een beetje ingericht met het idee dat we er maar maximaal 2 jaar wonen, en de woonkamer is nog echt een mannenplek.

De wildste ideeën hebben we al voor ons toekomstige huisje in de binnenstad van Delft (als alles goed gaat). We zijn allebei wel een beetje sixties fan, en willen graag retro/surf dingen! Nu heb ik al een heel mooi rond broodrooster, maar we willen ook graag een ronde koelkast, en een zwart-wit geblokte vloer.

Bron
Een keuken zoals deze, maar dan zonder het mint groen en licht geel

In de woonkamer willen we een hele chille bank en een tafel van grof hout, die er wel heel stevig uit ziet! Ook zijn lampen en andere dingen met katrollen heel gaaf! En wat mij nou heel leuk lijkt, is een kast(je) opgebouwd uit sinaasappel-kistjes.
Bron

Nu hebben we in onze slaapkamer een gordijnrails met daaraan visdraad, daar hebben we met knijpertjes een heleboel foto's aan hangen. Heel leuk, maar niet echt stevig. Door de wind zijn alle foto's krom getrokken. Ook hangt er nog een ander prikbord met allemaal kaartjes. In ons toekomstige huisje willen we graag een héél groot prikbord, om alle kaarten, foto's, toegangskaartjes en andere toffe dingen op te hangen.
Bron

Voor m'n verjaardag heb ik een paar hele leuke kaartjes gehad, en ik had nog een paar super mooie kaarten liggen. Daar wil ik in ons nieuwe huisje ook iets speciaals mee gaan doen. Aan een prikbord vind ik zonde, dus ik denk in lijstjes. Nu heb ik bij Eigen Huis en Tuin eens gezien dat ze hele kitcherige lijstjes dezelfde kleur als de muur hadden geverfd,en daarin foto's. Zag er heel gaaf uit! (Ik zou het alleen niet op een bord doen maar los aan de muur)
Bron

Ook iets heel leuks wat ik ergens in ons nieuwe huis zou willen is een bord met een geborduurde tekst, zoals onderstaande foto!
Bron

En natuurlijk wil ik heel graag een knutselhoekje. Een plekje met een mooie tafel waar niks anders op staat dan mijn eigen knutsel rotzooi. Met kastjes, planken en dozen in de buurt met al mijn spullen. Mijn naaimachine en wolletjes! Dat ik niet eerst op hoef te ruimen om aan de slag te kunnen.
Bron
Kijk zeker even hier voor nog meer moois!

En dan zo een kast vol met lintjes, en met wolletjes ;)
Bron
Bron

En de gitaren van vriendlief krijgen natuurlijk ergens een mooie plek aan de muur, net zoals ze nu hebben. En een mooie muurschildering, zoals we die nu ook hebben maar dan beter.


Op mijn pinterest kun je nog meer vinden wat ik graag in huis zou willen hebben!

2 reacties:

  1. Ik droom ook al helemaal van een eigen knutselkamer. Voor mij duurt het helaas nog wel even. Zucht...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt zo te horen een erg creatief huis! :D

    BeantwoordenVerwijderen