28 januari 2013

Dag 1023: 10 dingen die je niet moet doen bij een sollicitatiegesprek


Over niet al te lange tijd (3 maanden om precies te zijn) ben ik afgestudeerd. Hierna zou ik natuurlijk voor de rest van mijn leven met een haakwerkje op de bank kunnen gaan liggen wachten tot ik ooit een baan aangeboden krijg, maar dat is niet heel handig voor mijn bankrekening. Nee, het is tijd om te gaan solliciteren. Best wel eng en iets waar ik (gelukkig?) niet zo veel ervaring mee heb. Daarom maak ik voor mezelf maar een lijstje met dingen die je echt niet moet doen tijdens een sollicitatiegesprek.

  • Je afgetrapte spijkerbroek en sneakers dragen.
  • Tenzij je wilt dat ze je aannemen om je mooie vrouwelijke vormen, en niet om je kwaliteiten: een diep uitgesneden shirt/blouse dragen met een ultrakort, strak rokje.
  • Een broodje salami of een turkse pizza met extra veel knoflooksaus eten van te voren.
  • De trein nemen die precies op tijd aankomt. Het blijft de NS.
  • Je negatieve punten uit jezelf opnoemen en daar uitgebreid op door gaan.
  • Je positieve punten wegredeneren omdat je zo bescheiden bent.
  • Bruine bonen eten de dag van tevoren.
  • Kleren aantrekken die een week nat in de wasmachine hebben gelegen.
  • Voor de mannen: je 3 dagen niet scheren van tevoren.
  • Te veel parfum/deo/aftershave dragen.

2 reacties:

  1. Wat heb je een leuke blog!
    Ik ga even verder rondkijken op je blog en ben meteen volger geworden.
    Groetjes,
    Rosaly

    BeantwoordenVerwijderen