4 april 2013

Dag 1089: Paaseieren

Op het nippertje voor het paas-DIY overzicht online kwam, kwam ik de tutorial voor stoffen paasereieren tegen. Ik vond ze geweldig, en het leek me erg eenvoudig om ze te maken. Ze moesten dus in het overzicht, maar ik moest ze ook zelf proberen.
Bij het Kruidvat had ik een pakketje met stofjes gekocht, die ideaal zijn voor de pasen.
De tutorial zegt dat je ze met de hand moet maken, en dat heb ik met Ă©Ă©n gedaan. Maar naaien met de hand vind ik wel zo'n rotklus, en het resultaat was ik niet tevreden over. Dus de herkansing ging met de naaimachine. Dat ging een stuk sneller en netter. Ik kwam er achter dat ik echt ben verbeterd op de naaimachine, en dat ik nu echt niks meer met de hand hoef te doen. Leuke ontdekking toch?
En om het laatste stukje dicht te maken heb ik een nieuwe naaisteek geleerd: de "ladder-stitch". Heel mooi en (bijna) onzichtbaar.
In een doosje was het een leuk paascadeautje voor mijn moeder!


1 reacties:

  1. Ja, ze zijn erg leuk! Zouden ook leuk zijn om te verstoppen en te zoeken. Ik hoorde laatst van collega's dat ze na het zoeken alle eieren weer weg hadden gegooid. Omdat het van die nepchocolade is, en die "lust toch niemand". Dan kun je beter dit soort eitjes verstoppen!

    BeantwoordenVerwijderen