11 juni 2013

Dag 1155: Poekie poes

In mijn zoektocht naar goede doelen waar je iets voor kan maken, kwam ik op het Poekie project. In België zamelen ze knuffels in voor de kinderafdeling in ziekenhuizen aldaar. Nu zijn er ook zulke projecten in Nederland, maar Poekie laat vaak een reactie achter op mijn blog, dus ik besloot daarvoor een aantal knuffels te maken.
Poekie is overduidelijk een kat, dus wat is er beter dan een kat haken? Niks, lijkt me. Het patroontje van de kat die ik heb gehaakt stond al een tijdje in mijn wish-list om te maken. Gewoon omdat hij zo heerlijk simpel is, en geweldig in zijn simpelheid! Ik had nog wat restjes garen, waar ik dacht ik wel een kat uit kon maken. Alleen hij werd een stuk groter dan verwacht, dus het is een echte lapjeskat geworden!


Samen met het Tulpenvrouwtje en Roodkapje en de Wolf een mooi pakketje voor de zieke kindjes lijkt me.


3 reacties:

  1. Leuk!! Ik heb ook eens vilten draken gemaakt voor Poekie poes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals hartelijk bedankt voor de mooie en leuke knuffels voor het Poekie-project!! Poekie gaat in juli weer naar het UZ Gent, en neemt dan weer knuffels mee voor de kinderen.

    Liefs, Saskia & Poekie
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend schattig! Heel mooi gemaakt en super dat je dit project steunt. :)

    BeantwoordenVerwijderen