27 juni 2013

Dag 1171: Labels

Ik zag bij verschillende webshops een labelmaker langs komen. Van hout, net als een enveloppenmal. Nu vond ik het vrij prijzig, en ik bedacht me dat ik het eigenlijk ook wel zelf kon maken. Het leek me namelijk geweldig om zelf labels te kunnen maken, van oude kaarten, of restjes inpakpapier. Ik vind labels om zo te kopen namelijk ook best een beetje duur, maar gebruik ze heel vaak als ik iets gehaakts op stuur. Of gewoon leuk aan een cadeautje natuurlijk.
Ik had nog een label liggen, trok deze over op dik karton (van bijvoorbeeld een schoenendoos) en knipte het uit. Met deze tutorial in gedachte, bedacht ik me dat ronde labels ook wel heel leuk zijn, dus ik maakte (met de deksel van de pindakaaspot) ook nog een ronde mal.
De malletjes versierde ik met maskingtape (net een hele berg nieuw aangeschaft bij de Wibra, en nu heb ik (bijna) net zo veel als Liliane), zodat je niet meer ziet uit wat voor saaie doos ze komen.
Met een naald prikte ik het gaatje er uit, ik waande mij weer even in de kleuterklas.


Ik had nog twee leuke kaarten liggen en een restje uilencadeaupapier. Het andere stukje cadeaupapier heb ik van mijn broer gekregen, toen hij mij een nieuwe stethoscoop (jeej!!) cadeau gaf (samen met zus en opa en alle aanhang als afstudeercadeau). Hij dacht dat ik er nog wel wat mee kon knutselen. Ik knipte en plakte wat (knutselkarton, ook van de Wibra op de achterkant voor wat stevigheid) en zie hier het resultaat. Super vrolijk toch!

Ik had best veel van dat cadeaupapier dus ik maakte er ook een stel enveloppen bij.

Speciaal voor jullie heb ik de twee malletjes ingescand. Als je dit plaatje uitprint op A4 formaat, kun je ook een mal maken. Handig!

Vind je dit nou te veel gedoe, of wil je liever een mal met meer mogelijkheden (ook etiketten maken), kun je hier en hier een mal van hout bestellen!


3 reacties:

  1. Heb ik ook nog een tip! Als je kleding koopt en daar zit een kaartje aan, kun je dat label er ook voor gebruiken. Papiertje eromheen en klaar! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een crea bea idee.. Ik vind het leuk om ze aan een kado'tje te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen